Saturday, June 13, 2009

saya FAIL lah.


bismillah
wah, tajuk menarek bagi saye.
ahahahahah.

PAGI sampai PETANG TADI:
saye pegi CPR course. course nih satu hari, petang tadi exam. ade teori n practical. bes gilerr la belaja CPR. even semput2 nak buat. gile STAMINA kene kuat. naseb la malam tadi ade try2 sket CPR kat bantal pelok. kui3. so, saye exam teori. markah pass is 42/50. markah praktikal complicated sket la. tayah cite.

KEPUTUSAN:
saye betol2 rase susah soklan2 teori tuh. saye rase cam saye ade peluang untuk fail. jadi, saye readykan diri saye untuk kemungkinan fail tuh. bile result keluar. die paparkan kat skrin besar.
owh, kaler merah. ye benar, SAYE FAIL. saye dapat 41/50. sgt tipis. alhamdulillah lulus practical.

PERASAAN SAYE:
mase tengok kale MERAH tuh kan. saye cam terdiam. org lain sume 'alhamdulillah..yey! bla3' saye tgk lagi banyak2 kali. betolla fail. mase tuh kan, ade la sket perasaan cam sedih. kawan2 saye yang tenampak result saye yang merah tuh, sume panggil saye 'murni..[patu derang buat muke yang agak sedih 'tatau-nak-ckp-ape']. saye cakap 'takpe, kite ok'. ye btol, time tuh saye ok. tapi saye cube elak buat 'eyecontact' ngan kawan2 saye lagi2 yang betol2 rapat tuh. sebab nati muke derang yang agak sedih 'tatau-nak-ckp-ape' tu akan membuatkan saye sedih. huhu. saye jumpe instructor, tanye bile leh repeat paper sume2. lelame kan..saye maken sedih. ahaha. kalo time2 ceni, u can talk to me, u can smile to me, but sesape pon sile jgn sentuh saye even gune satu jari pon sebab kalo anda sentuh je, i will start crying tersedu2. sgt burok ok? wakaka. tapi saye pujuk diri sendiri la, takpe murni, rase la fail skang, bile lagi, pasnih tau la ape rase kalo fail tuh...allah yang buat sume nih...bla3..tapi kan..still rase maken sedih..controll2. kawan tanye jwb ok. blakon giler. ahaha, pastu lelame...air kuar setitik. setitik. setitik. die tetibe je mengalir! ahahahah. muke menten, tapi ade air2 turun. ngok je. wakaka. wah, ini tak bleh jadi nih. kalo tak nanges btol2 nih, sure sampai malam air mengalir2. hu, jadi saye talipon abam saye di kampong, sebab bile die cakap ngan suare yang lembut die tuh akan make me feel ok. itu magic abg saye. hahaha. tepon die, nanges sampai sedu sedan snoll...

SEBAB FAIL:
saye rase saye fail sebab :
1-saye tak khatam buku cpr tuh
2-saye tak sempat nak try buat soalan contoh.
serius banyak keje nak buat! dinner next week, my asisten sume cuti sem, takde sape nak buat keje. mak nenek dah biseng2. saye la kene buat invitation card, iklan, kutip duit, amek hadiah, pegi hotel, survey menu, buat aturcara majlis la, rehersal la. sumorang dah khatam buku cpr, saye baru mukesurat 8. cis! [saye bukan nak komplen, just nak cakap saje. saye nak buat mende nih betol2 before i resign.]

SEKARANG:
feeling better! wow wow! saye tatau la saye nanges sedu sedan tuh sebab ape. sebab seri0usly, saye bukan menyesal, saye bukan sedih pasal markah, nak kate MALU sebab selame nih tak penah fail pon tak jugak, tatau la knape. maybe cam natural feeling kot. ngeh3. sbb saye nih mmg sentitip sket. tgk cerita spongebob pon bleh nanges. wakakaka! pasnih fail cpr nih buleh la join list 'gagal'ku : fail math, fail addmath, fail driving test, and latest fail cpr. ahaha.

TERSIRAT:
1- alhamdulillah lah saye fail cPR course nih saje. cpr nih tak masok dalam cgpa, jadi tak effect la pointer ku. alhamdulillah. alhamdulillah. alhamdulillah. tu abam kate jgn sedih sgt,rase plak FAIL nih cane. kalo asek score je pon tak mencabar kan. cube bayang kalau allah test saye fail exam yang will effect cgpa. abam kate 'for sure u nanges sampai semput!' ahhah. saye tau fail tuh sgt 'sakit' sbb membe yang cam agak rapat kat kolej nih salu fail. sian die. so, each time result keluar, i will act biasa-ly even dapat A ke hape an sebab tanak bg membe sorang nih sedih sgt. sangat la menjaga hati org lain. huh.

2- maybe peluang untuk saye betol2 khatam buku cpr tuh so that saye betol2 tahu cpr nih hape mende. best kan? kak maya cakap the more the better!! practice make perfect!! so i will be better because i re-seat my paper. hebat. jadi saye telah wujudkan motto hidup baru : kalau re-seat exam, make sure dapat better dari yang previous one! full mark! wowow~ :p

3- kesedaran. saye kene giler2 manage time betol2 even ade keje banyak mane pon. hihi. kalo org lain banyak keje, mereka buleh siapkan kerja2 mereka dan tidur 2-3jam je sehari. tapi saye tak boleh. saye kene dapat tidur yang cukup, kalo tak cukup, inshaAllah esoknya itu akan menjadi 'hari semput murni'. ahaha. tido tak cukup pon SOB. ok, manage time.

4- usaha 100 ribu ribu ribu juta juta juta juta juta juta juta juta billion kali. yeahh!!!!!!

hahah, boring la entry nih. geli pon ade. hahahaha. jadi, akhir kate untuk diri sendiri:
"I think growing pains, to a certain degree, is necessary. Like the saying, no pain no gain. And human being really truly do benefit from pains in the process of growing up. In the Holy Quran, there’s an ayah stating that ‘With every difficulty, there will be ease’. Simply means, that after every difficult periods in our lives, easier times will come. Like waves that rolls to the shore and back to the sea, that’s how it is with our lives" naziehah
[amek kat blog yah sebab cam bess]

tahniah murni sebab fail hari ni. DARE to FAIL. tapi tanak lah fail lagi. ahaha! tanak2. seksanye la ya allah. ;p

p/s: tangan bengkak sebab berjuta kali buat compression and heimlich maneuver tadi. heheh. my sister proud of me becoz i'm fail. and now i REALLY know why.

13 comments:

nur fatin said...

nasib baik kte jauh n tak dapat nk sentuh muni..hehe kalau sentuh lg sedih kn?takpe,insyaAllah semua ade hikmahnye..

gagal bukanlah penghujung kejayaan,
namun, adalah tidak wajar gagal berpanjangan.
orang yg cerdik cepat bangun dari kegagalan.

all the best muni!miss u=)

MySara said...

insyaAllah ade hikmah nya..
all the best murni :)

zeyra said...

murni..
the climb..hihi
samela pointer kite sem ni kurg memuaskan..tapi redha jelah.. nak wat cane..bkn rezki kot..

m u r n i said...

fatin: hihi. thanks fatin! kite nak jadi org cerdik nih!! ngeh3 :P

kak mai: weehooo! mesti ade hikmah nih! tq kakmai!

zeyra: jom climb sesame :P

I - s Y a said...

hahahah.. same a. kalo kt sedih, jgn sentoh! sure nanges tak igt dunia.

hey, x boring pon entry nih. smangat plak bace.

m u r n i said...

wah ade orang same cam kite! even muke control menten tak sedih, tapi kalo ade je org terpegang ke, sentuh ke teros T_T.

ahaha~tak boring yeh?? ok ok :D

MaRyAm DzuLkifLi said...

"list 'gagal'ku : fail math, fail addmath, fail driving test, and latest fail cpr. "

list gagalku plak : ffail addmath,fail exam comp utk driving test,fail exam kimia mase premed,pastu baru2 nih fail exam blok9 immunology n infections..huhuuu sadis....tp kire ok la muni xfail yg melibatkan cgpa....

org duk syok becuti kt msia tetibe dpt msg dr kwn indo kate kne repeat blok9 tuh~trus peluk mak n nanges2~yg kne repeat tuh dah la 100org....paper repaet tersgt la susah...sgt susah...balik2 tu no feelings....pasrah.....tp selama 3bulan tuh xputus2 doa mntk lulus~alhamdulillah isnin lps dpt tau yg org dpt B+...tersangat syukur..dr 100 yg repeat,,50 yg pass,,yg len kne repaeat blok plak...sadis....so da cnclusion is,,bersyukur la dgn ape yg kite dpt~mgkn pd pndgn Allah itu yg terbaik utk kite~kn kn^^

m u r n i said...

yang repet lagi susah? wuhuu~saspen! maryam~kite mesti boleh buat kan? kan? thanks yeh! :))

hazirah said...

hu muni. chaiyokla. lepasni insyALLAH hebat la subjek kene repeat tu :P kiki.

tak nanges dah kan? hepi kan? :)

m u r n i said...

hihi. tah yah. susah gile nak hadapi fail nih. kekadang kite ternanges lagii! huuu~ apelah daku.

takpe2, target fullmark. siap la kau CPR! hiyaaarrkk!!

neveralone said...

muni.fail la bes. haha. baru lbih bsemangat . saye fail lbh kurg awk list2 tu kn hahaaha.mak nenek bisin lak sabauler kan haha.cian muni.no matter wut ttp terel 41/50. chaiyok dalim:)

nadz said...

heh..baru dpt bukak..dear nanti jumpe IMS mandi swimmg pul ek? (peh takde kne mengena :P) haha.. sbb awak fail mama kte dh bg g IMS :X

m u r n i said...

feyna: kita serupa~ sampai list2 fail pon lebih kurang! ahaha! mak nenek tu biase lah. leh tahan lagi. ni budak yang kite story tuh buat hal lagi. sile la tempeleng kapla die tuk saye. wah!

nadz!: hahah! beres, kite swim sesame bebeh! ahaha! hoh, kite fail mama bagi g ims? rejeki tuhh! tu kot hikmahnye. snoll!