Wednesday, August 04, 2010

sebuah pertemuan.

See You D IPT
Unic
Sebuah Pertemuan


video


Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku
Diuji dengan dugaan
Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala

Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan

Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman

sangat teringat pada f.a.g
miss u miss u


6 comments:

kawan singkong said...

oh,lagu ni! haha.dulu masa zaman era kegemilangan, pernah dengar! ari sabtu pagi2, mase gotong royong. haha.nyaman2.haha.haihh.

kawan singkong jugak said...

zaman era kegemilangan?? hahah. skarang era ape lak nih? kui3, dengar ke la slalu sekarang, so dat semangat pada era kegemilangan tersebut berkobar-kobar kembali :))

Anonymous said...

skarang era kebangkitan!! Hehehe.ohh.haha.selepas era itu,sy telah associatekan u.n.i.* itu sbg nasyid yg jiwang meleweh n tak membawa kesemangatan kobar kobar.dlu la.then tak dgr, bek inteam ke pe. Yg terus menten dgr hnyelah raihan.hehe.

peminat raihann said...

ohh. jiwang ka?? ahaha. layan je la. yang nyanyi nye pon mude, tu lah lagu pon layan jiwang gaks. kui3 ;p

jugang peminat raihang said...

hahah.yela yelaa

"kita akan disatuuu kannn~~, dengan ikatan pernikaahann~~, ooo kasihh, bersabaaa laa sayangg~, saat indahh, kan menjelmaa juaaaAAA~" (sambil kuar urat leher tebojol2 tanda vokalis tu tak cukup napas)

haha.geleman tetibe walaupun liriknya cita mende bagus, tp bias punya pasal kan.hahhah

murniizar said...

hoo, tak suke pon siap hafal lirik. kui3. itu zaman dulu2 mesti ramai suke. skang tak layan dah itu lagu. hihi