Monday, January 31, 2011

pikir dahulu

mesti pernah dengar kan slogan ; Pikir Dulu Sebelum Buang!
femes tuh kempen recycle, Kitar Semula.

yang nih pun mesti pernah dengar kan ; Pikir Dulu Sebelum Bercakap.
sebab takot terluka hati pendengar bila kite cakap kemaen melepas takde insurans. hu. [ni aku penah buat nih. sian kawan aku tuh. tapi rase-rase aku pikir dulu sebelum bercakap. ho]

tapi,

pernah tak dengar yang ini ; Pikir Dulu Sebelum Bertanya.

pernah tak?

mungkin pernah kot. sebab dulu mase aku sekolah, muallimah selalu la cakap macam tuh bila kitorang tanya mende yang ngarut2 dan merepek. haha

tapi betol, memang kene Pikir Dulu Sebelum Bertanya sebab aku terkena tadi. aku tanya, dan aku malu dengan jawapan yang diberikan. padan muka aku. tanya lagi soalan merepek. ho.

1 comment:

MaRyAm DzuLkifLi said...

kadang2 pertanyaan m'gambarkan cara kite berfikir~org pn kdg2 bile nk b'tanye serba salah~hehe~