Saturday, January 15, 2011

burdah- Mesut Kurtis



suka lagu nih. lagu ke? ke nasyid? ke zikir? tak sure. tapi best la. lalala. ummi sangat suka jugak yang ini. tapi tahap kesukaan ummi terhadap Tamer Hosny melebihi kesukaan dia pada Mesut Kurtis. sebab, pernah sekali aku, kak maya dan ummi together-gether naik kereta sambil dengar lagu Maher Zain yang SubhanAllah tuh. kan ada featuring Mesut Kurtis, maka aku dan kak maya sangat suka la, sama-sama nyanyi. bila part suara Mesut Kurtis tuh, kitorang selalu rewind rewind rewind rewind sebab sedap. pastu ummi tak puas hati nape nak rewind-rewind, tak sedap punnnnn. tapi kitorang rewind jugak supaya ummi dapat menghayati suara Mesut Kurtis yang lemak manis tuh. HAHA.

tapi ade satu lagu Tamer Hosny yang memang sangat sedap tuh. ummi sangat suka dan suruh aku cari. aku cari punya cari punya cari punya cari, tak jumpa-jumpa. tapi memang sedap la. dah tak dapat cari, dengar kat IKIM je la. hoho. nanti aku nak carik lagi la. kot-kot la jumpe.

pastu aku rase kak qamah pun suka lagu Burdah nih, sebab apa? sebab masa kenduri abam kat kampung hari tuh. abam suruh aku cecari lagu sesuai, lagu untuk majlis kahwin tersebut. pastu die beria-ria suruh aku masukkan lagu mawla ya solli wasallim da iman abadaa, aku pon kekorek aa iTunes nih kot ade terselit. dan ada! meriah betol. suka betol abam. time lagu tersebut berkumandang, aku tengok kak qamah tepuk-tepuk bahu abam kate lagu best. abam pun tersenyum bangga. aku pun tersenyum bangga sebab dah buat mereka hepi dah automatik aku jadi adik yang solehah. ecehh. tak boleh blah. haha.


aku pulak suke lagu if u're not the one tuh, takkan time aku kahwin nanti aku tepuk-tepuk bahu suami aku sebab aku suke lagu nih berkumandang kot? ohh, tak mungkin. tak mungkin. hahhah.

time aku menulis entry nih, sesambil tuh aku cari la lagu Tamer Hosny yang ummi suka tuh. cari punya cari, jumpe lahh!! woot woot. nih haa. nih haa. heheh :) yeay~! nak bg link kat kak maya, suruh ummi dengar kat umah. tapi kan, bila aku dengar banyak banyak kali, aku rase macam bukan pulak. sebab kot-kot aku asyik dengar je, jadi, aku yang suke. bukan ummi suke. paham ke? ahahah. tapi takpelah. buh je la kat sini. sebab lagu die memang sedap pon. fewwiitt. ahaha





tamat lah pengembaraan pencarian lagu Tamer Hosny pada hari ini. okelah, aku nak g mandi sebab rase dah busuk sangat tak mandi2 dari pagi tadi aku nak pegi keje dah nih. marilah bekerja kerana Allah untuk negara! :)

***UPDATE: maka ummi telah berkata YA, inilah lagu tersebut. hooreyy! mesti ummi hepi :)



No comments: