Wednesday, December 28, 2011

fresh from the other world

28th December 2011, 01.35am
Wad Ar-Rahmah, Hospital Pusrawi.

Nak tanya ni, Sape tak suka tengok baby?

Aku suuuukaaaaa sgt tengok baby. Comel nye. Lagi2 plak aku duduk kat labour room ni. Boleh kata every day aku tengok baby segar dari uterus. :) uweekk uwekk pehtu tangan gayat2 nebes macam nak tejatuh. Hihi. Geram.

Memang betol sangat comel. Aku salu ketap2 bibir, ketap2 gigi sebab geram. Pastu aku tepuk tangan sendiri, tepuk lengan peha sendiri sebab geram tgk baby. Nak tepuk baby mane boleh kan. Ahahah.

Ade kawan2 sekerja ni, kadang2 baby comei sgt, lepas cuci2 depa terus cium baby tu. Hoooo,memang tatahan! Eh, jgn aa bayang cium mulut kat pipi. Cium gaye2 hidung ke pipi ke, pipi ke pipi ke. Hihihi. Hoo. Tapi aku tak buat aaa. Aku cuci2 bg la kat parents baby azan, biar parent la cium2 anak die dulu kan. Lelebih lak kalo kite gomoi anak die. Hehe.

Tapi akhirnya iman aku tergugat. Sebab baby sgt comel kan. Aku tatahan. Aku angkat baby tuu, cium sikit. Sikit je! Ya Allah!!! Lembutnyeeeeeeeeeeee kulit baby. whoaaaa. Bahagia. Pastu aku angkat baby tu, dukung2 sebab geram. Haha. First taim laa aku cium baby anak org. Bukan ape, baby bukan kuat lagi immune badan kan, kejap je buleh ruam2 badan selesema batuk bagai wo. Serius, cuci tgn dulu before pegang baby. Hihi.

Aku ade jugak aa snap2 gamba baby. Nak tengok? Alaa, tak boleh. Sebab abg falah kate taleh nak bubuh gambar baby anak org lain. Salah di sisi law / undang-undang. Takpe2, kalo nak tgk, kite jumpe, aku bg tgk kat henpon k? :)

Tapi serius. Bau baby baru lahir kan, pehhh. Best. Kadang lekat kat tangan. Balik keje pon bau lagi. Hihihi. Dah laa kulit lelembut. Aku tatau laa iklan tb tunjuk krim lotion promote kata kulit boleh jadik selembut bayi tu betoi ke tak. Serius kulit baby sangat la lembut. Grr grrr grrammm! Hahaha.

Kulit najhan pon sangat lembut. Eh, tapenah ade lagi entry pasai najhan kat blog ni. Hehe. Najhan is my niece, kibang kibok kopah. Hahaha.

Oklah. Byee.

No comments: