Sunday, October 02, 2011

bertakung di situ


fyi, skang aku dah duduk ward bersalin. (labour room). hari ni sakan aku tolong sambut baby. ade 3org. Aku tolong saja la sebab aku tak ade skill mahupun sijil midwifery untuk membolehkan aku menyambut bayi2 kedunia. Tapi jadi membantu pon penting juga. Hehe :) kalo ade sijil sambut baby, asek kene sambut aje, cuci2 baby sume orang lain yang buat. Tak dapat main sangat dengan baby2. Hehe. Berbalik kepada cerita aku tolong sambut baby. wiken student tiada, maka sakan la aku mencuci baby. Kalau ada student kene dahulukan student yang nak belajar dulu. Aku suka jugak menyelit2 bila puan mereka soal2, dapat input dan ilmu baru sambil meRefresh ingatan aku pasal obs ini. Hehe :) best sangat. dan hari ini sangat panas duduk bawah warmer tu. aku berpeluh tak boleh blah. dah laa aku ni mmg sedia ada tangan yang basah. di tambah lagi penggalak iaitu warmer bagi aku suam2 hangat. Menitik2 peluh. Mengalir2 dari atas ke bawah. Basah2 tudung, baju, rambut macam kene hujan. Hahah. Glove aku abes basah. Siap bertakung dalam glove. Tibe2 ade plak mamat bangla hantar linen, setia menanti aku siapkan cucian baby sebab nak suruh aku signkan form linen die. Pehtu aku sian laa tgk die diri je tgk baby dr jauh. Aku pun panggil dia suh mai dekat sikit, aku nak sign form. Skali aku bukak glove, merecik airrrrr tangan! Peh. Mintak mahap la ye adek linen, terkena hang plak tadi. Aku pon tasangka begitu sekali airnya. Hahah. Naseb baik glove tak bocor. Kalo tak baby pon kene. Kui3 :p

Esok adik2 student ade. Selamat berjuang di labour room! Tahniah student laswik esp the boys yang at last dapat gak tingok delivery :)
Alhamdulillah~

3 comments:

orang kurang rajin said...

seronoknye :)))

murniizar said...

Sangat seronok yah! :))) sangat menginsafkan pon ade gak bile tgk mak mak sakit kuat nak bersalin ;')

orang kurang rajin said...

seronok sangat sangat. :DDD