Monday, July 26, 2010

wahai kawan yang kuat,

wahai kawan,
aku tahu kamu sangat sedih. sangat sangat sedih. sedih dengan apa yang berlaku, sedih dengan apa yang telah tuhan tetapkan. tapi jangan sesekali salah kan tuhan ye. mungkin Dia punya sebesar-besar hikmah untuk kamu. yang kamu tak nampak lagi. ujian kamu sangat berat dibandingkan dengan aku. tapi, tenang ya. memang kamu tak punya apa yang aku ada, dan aku juga sedikit pun tak mampu hendak mengadakan apa yang kamu mahu, tapi aku sentiasa disini, untuk kamu. bila-bila masa sahaja. mungkin aku tak sekuat kamu, tapi aku pasti aku bisa menjadi teman untuk meneman kamu. itu aku pasti. jadi, kamu menangislah sepuasnya. jangan ditahan-tahan. mungkin aku tidak tahu apa yang perlu aku katakan, untuk meredakan perasanmu itu, tapi, untuk terus bersama kamu itu aku pasti. maka kamu jangan risau. kamu sangat kuat, dari dulu pun kamu kuat, jadi sekarang pasti makin kuat. bertahan ya. semoga semua kembali tenang~ ameen.

No comments: