Thursday, July 22, 2010

hazim

salam. 20th july 2010.
hari besday kak aida, staffnurse kat ward aku. hari yang sama dia dah mula rasa contraction. kemudian dia pun diadmitkan ke labour room. heh, aku sgt teruja okey. plus doa jugak untuk kak aida dan baby, semoga semua okay.



kak aida malu2 time nak ambil gambar dia. ;p


oh. kak aida sangat kuat. dari die start mengandung, sampai la dia dah 39weeks, dia boleh lari-lari lagi ikot doctor round. sangat kuat ok. aku suke betol tengok dia. kalo aku kerja dengan dia, aku seboleh-bolehnya nak buat semua kerja so that dia boleh rehat. tapi dia kadang2 sangat degil, sebok nak tolak stretcher hantar patient pergi OT. haish. bila semua orang risau dia kate 'takpela, aida tak tolak stretcher nih. aida pegang je'. ahaha. so, everytime nak tolak stretcher dengan kak aida, aku mesti tolak dengan kuat tapi berhati2 sebab ibu-mengandung-menunggu-hari-untuk-bersalin di hadapan. hihi. kak aida sangat best and again, sangat kuat. dia boleh lagi nak ambil barang2 dalam laci bawah. kadang2 aku yang malu dengan dia. huhu. aku nak rajin macam dia jugak. yeay!




kak aida sibuk bercerita. hihi



mula-mula ingat baby lahir same birthdate dengan kak aida, tapi tak pun. lambat sehari. heheh. kak aida ceaser. mula dah masuk 2 biji Prostin E. servix memang dah fully open, tapi baby still hanging kat dalam. ahaha, abaikan bahasa aku ini okey. bukan hanging la. mula2 baby kak aida memang dah nak keluar, tapi bila time dah bila os fully opened, itu, baby itu sudah naik balik ke dalam and telah mengubah kedudukannya menjadi transverse. polyhydramnios maybe. last-last kene la ceaser.

maka keluar lah baby muhammad hazim! :)






oh oh oh! kak aida ada lesung pipit yang sangat dalam kiri dan kanan! aku selalu borak dengan kak aida pasal teori aku. teori aku yang mngkaji kalau parent ade lesung pipit, anak yang lahir ada ke tak lesung pipit. hehe, maka kak aida termasuk dalam uji kaji aku. ahha. aku tak sabar sebenarnye nak tengok baby kak aida ada tak lesung pipitt nih. lepas kak aida bersalin, die terus bgtau aku yang hazim tak ada lesung pipit! oh, aku tak percaye laa. then aku pergi tengok hazim sendiri. memang tak nampak pun lesung pipit. tapi sekali die tersengih, nampak satu lesung pipit sebelah kanan pipi die. wow! aku paling teruja kot! ahaha. kecoh gile. huh. tunggu hazim besar lagi, maybe lesung pipit makin clear. hihi


oloh oloh!

tahniah kak aida kerana berjaya melahirkan hazim yang sangat comel! tahniah to abang saidi too! semoga hazim jadi budak baik soleh and tak meragam banyak2 yee. hehe ^_^


No comments: