Wednesday, October 07, 2009

nikmat duduk

bismillah.

heyy kau,
tahu tak, harini aku pergi wad dengan penuh semangat. niat di hati semoga hari ini lagi bagus dari semalam. semoga aku dapat belajar lagi banyak dr semalam. semalam sebelum tidur, aku niat/ ikrar/ akujanji/ bisikan semangat poyo agar aku dapat berkerja dan bertindak semaksimum boleh. aku nak pass report hari ni. aku nak tahu macam2, aku nak sume at finger tips mase pass report nanti.

tapi , biasa la kat wad. aku budak third year. beberape hari je lagi cewahh! nak abes belajar. semua orang expect 'die nih mesti tau buat nih. die mesti dah belaja'. bukan semua aku dah belajar. aku belajar sikit2 je. macam la kau tatau cikgu management aku tuh cane kan. jarang masuk clas. aku nih dtg ward baru nak belajar. so engkau please, stop expecting me to know everything. i told u that i didn't how to make report, how to change census. and i am EXPECTING you to teach me. i asked u politely how to do this, how to do that. politely ok? macam la kau tak penah jadi student dulu. bosan betul.

yang cikgu pulak, bile tanye sikit, asek ckp 'saye dah tak ingat la. lame dah tinggal '. abes kalo dah tinggal tanak pegi revise pape ke? apehal?? pastuh marah2 org astaghfirullah!

macam semua orang je marah aku hari ni. patient pon marah aku harini. padahal salah orang lain. sob3. T_T macam2 mende tersangkut tadi tapi aku dah buat semampu boleh. kelam kelibut aku buat kerja hari nih, sangat penat. duduk pon tak sempat. hu. last2 aku tak pass pon report hari ni. sebab banyak mende snoll.

kau tahu, kerja nurse memang baik, mulia. tapi tahu tak sebenarnye macam susah jugak tau. kite nak buat mende baik. niat kene baik. hati kene sabar. banyak pahala. tapi sebabkan staff2 macam kau , cekgu2 yang suke sgt bertindak di luar kawasan liputan, menyebabkan aku jadi cam mara, bengang pon ade, patu nanti aku mula la nak membebel, bla3, kot2 terngumpat pulak. sume pahale melayang. aku taknak la macam nih. kau paham tak maksud aku?? -__-'

kat sekolah dulu aku berkawad. ade la sejam lebih kot. itupong rase penat2. kaki lenguh2. tibe2 bila dapat duduk, ape perasaan? same macam perasaan aku bile 7jam berdiri kadang2 berlari bile dapat duduk. huuuuuuuu, nikmatnya..~~~ lagi nikmat kalau dapat baring + tidurrrr. kadang2 perasaan sekecik nih pon kite 'feel' betul2, baru la hidop lebih indah. HAHA

jom tidur!

p/s: semangat baru untuk ke wad esok. hoyeh2. semoga esok semua baik-baik aje~ amin. jomla masuk syurga same2.

yang benar,
murni kuat. ^_^


No comments: