Friday, June 08, 2012

melaluts

8th June 2012, 3.20pm.
Jalan Tun Razak, KL.

Salam and hello.
Orang selalu kaitkan emosi dengan perempuan, especially when PMS. Tahu PMS? Pre-Menstrual Syndrome. Alaa, yang orang selalu kata perempuan perangai pelik-pelik tu. Merajuk sana sini. Marah sana sini. Mengamok sana sini. Sedih tak tentu pasal. KECIK HATI tah pape.

Dulu masa kecik-kecik, selalu tengok kakak ade season die sangat garang dan marah-marah. Dan pernah dengar ummi kata jangan ikutkan sangat rasa PMS emosional nak marah-marah tu. Lepas tu kakak kata tak boleh nak control. Bila aku dengar macam tu, aku pun cakap kat diri sendiri tak nak jadi macam tu. Nak control marah semua. tapi kakak aku tu dulu saja lah marah-marah, sekarang sikit-sikit saja garangnya. hehe

Bila sekarang, aku dah besar, sedikit sebanyak memang aku cuba kawal betul-betul rasa nak marah tu. Aku tak nak marah-marah kat orang, tapi tak dinafikan memang ade sangat lah rasa geram, nak marah, annoy dengan orang. Tapi aku selalu diamkan saja sebab kalau dilayan makin menjadi-jadi. Aku sangat perasan, satu mende yang diluar musim pms aku tak kesah pun, tapi kalau ia terjadi di musim pms, memang terlebih hanginnye. Syaiton pun suka lah nak tambah perasa dan rempah kasi aku hot. Kalau macam ni aku memang diam saja. Malas bercakap dengan orang. Haha. Lepas tu, senang sangat nak terasa, nak kecik hati.

Haa, cerita pasal kecik hati. Hari ini aku kecik hati. Pasal nasik ayam. Mende kecik saja pun, tapi aku terasa hati mengecik. Haha. Aku rasa kalau hari-hari biasa aku rilex je. Tak ada nak kecik-kecik hati ni.
**mulanya aku nak cerita pasal nasik ayam ni, tapi aku rasa macam malas pula. Haha, ini pun simptom malas yang tak pasal-pasal.

Okelah, sampai di sini sahaja sebab aku rasa kalau aku terus menaip, ntah apape lagi cerita tiada arah aku tulis. Oke bye. Salam.

No comments: