Friday, August 10, 2007

bersiar2.

salam alayk.
bismillahirrahmanirrahim.

tadi bersiar2 kat page erun~best gak! syok bace blog die. jalan punye jalan,patuh tenampak link IPH forum. uiks, macam baru tgk je nih. aku pon klik la. ronda2 kat ctu lak. tibe2 tnampak tajuk - masud 2005. eh, klas ku ituh~ bukak la.. ini la yang tercatat..

mas'ud 2005-by lament.

maS'uD the best class that i've ever had..

kelas yang in the middle of physics laboratory and chemistry labs.. kelas yang di dalamnya berkampung 16 banin and 17 banat.. sumer dak cool.. besh.. dok klas nih.. teringat awal taun 2005.. sumer cam cuak sape dok klas nih.. sbb, kalo tak kelas sini, mesti masuk abbas... aku bukan nak kate ape.. tp, syukur alhamdulillah aku ditakdirkan dok klas nih.. dak cam aku, tak menahan dok kat abbas tuh... sumer dak top.. pergh.. kang aku yg terkantoi blaja coz derang tuh expert belake.. sedey gak aku denga ade member tak menahan dok abbas.. mintak tukar klas...

pape pon, di ambang meninggalkan klas nih, korang sumer bakal digelar alumni IPH.. haha.. rindulah aku kat korang..

geLagaT??!!

TiDO- perkare utame.. memule, aku ingat sumer nak struggle studi for SPM.. rerupenye, sumer jd member aku tido dlm klas... hehe.. korang memang cool.. naseb baek tak de gelaran sultan tido or sleeping beauty time tuh.. haha.. kalo ade.. sape ek?

ResuLt- setiap kali nak dekat result je, sumer cool jerk menerime.. takde yg sawan ke, pengsan ke, tp, still ade yg nanges.. hehe.. nape..tanyelah die asal die nanges... walaupun tak segempak result dak abbas, tp, nampak ah korang compete dlm studi... banyak aktiviti yang me" unite " kan kitorang.. haha.. aku tak reti b.i.. paling tak menahan, klas tuh jd klas prep banin form 5... mungkin study dahsyat sangat, klas pon jd lawa... jd mangse, sape yang menyapu!!

haha aku lupe lak... organisasi klas nih...

senanye aku tak ingat...
haha yang aku tahu,
class monitor: Asral faiz
assistant class monitor: saidatunnisa'
s/u:asma' al husna
bendahari: ummu naqibah..
haha.. aku ni hampeh..
aku tak hapal..
kalo nak tambah or betulkan, silekan...
pape hal.. nanti aku tambah.. bye..


uwaa...aku terus melayang2 tingat kat sekolah dulu. uuu..sedeh nye. nak masuk 2taun dah aku meninggalkan sekolah+kelasku itu. isk3. bes nye skola dulu. besnye. tak pnah la denga lagi org cakap time skolah dulu tak bes~ even budak yang salu kene cop o dende [aku la tuh], mesti derang stil kate time skola tuh bes. huhu.

masud. aku dok tepi tingkap. sbelah aku fena. depan aku intan. blakang aku hajar. duk tepi tingkap memang bes. dapat rase angin menderu-deru, al maklumlah, tingkap tuh cemin die sume dah rongak2. kui3..bukan angin je rase, tempias ujan, terik panas pon terkene jugak. huhu,leh tgk org yang kat dlm blok akademik+leh mengendali dan juge mengenali ahli2 mesyuarat tingkap! sesape yang kene dende ke, lari2 ke, spotcek ke, sume aku nampak~ngeh3. aku salu gak begiat dalam actvt vandelisme nih. huhu. kat bingkai2 ijau tingkap tuh abes hasil karya aku curahkan sepanjang menjadi ahli ibnu masud. uiks,rahsie nih. hehe.

aku kalo skolah dulu, salu jugak la kene mendesign klas. manusia2 yang seangkatan ngan aku, yang sentiase saba nak memerah otak pikirkan tema dan rekaan ape yang nak diterapkan dalam kelas tuh. merekalah fena, asma serta ashila. sketch sane, gunting sini. kale sane, gam sini. koyak sane, koyak sini. panjat sane, panjat sini. gam sane, gam sini. banyak mase dihabeskan utk menyiapkan design2 tesebut. saat membe2 lain memerah otak menyiapkan soklan2 math, aku dan rakan2 seangkatan gigih menyiapkan hiasan2 yang kononnye artwork tue. gigih sungguh. memang kadang2 terdetik dalam hati, 'ey,org len tanak tolong ke? asek kite je yang buat. tolong la jugak. banyak lagi nak kene buat nie.' kadang2 terluah gak, tapi nati ashila mesti cakap, 'takpela..kite buat je. nati dah siap, kite blaja la. jgn maen2. derang takde rase nak tolong. takan nak pakse lak kan? :)'.. huhu, tapi dlm tempoh nak siapkan tuh, mmg banyak mende tejadi la~ ade yang gunting sampai tetido. gam terlekat kat baju. kale tekene tudung. biskot kembang dalam air teh. kumbang masuk dlm suar [fena,keh3]. jatuh kosi nak tampal mende yang tinggi2 sbb kitorg nih 'sangaaaaaaaaaaat' la tinggi. hua3..

pe lagi yang bess? gelabah nak pegi tusen, asek geram je kat KP coz tanak bg konci nak masuk dorm. [sori ek KP~] patuh,bgn tido tibe2 nampak maklimah leha kat sbelah! mane taknye, bgn tido tgk nadz. nadz tdo lagi, aku pon smbg tdo. die bgn then tgk aku tido lg, die pon sambung. las2 maklimah leha gak yang setia mengejut kitorg~muahaha..kesaspenan ternyata! huhu. :P patuh, serkup tegantung kat papan tande clas time f3. patuh, adegan membawe air teh sambil berlari, tibe2 terpleot jatuh, abes basah~ hua3. klaka gile bile ingat balik. dengan pesembahan yang every year mmg kene salu buat. abes perah idea tatau nak buat ape~ eh.perah idea ke? bukan perah otak? ke perah kain? huh,pape je la. las2 skali mesti wat adegan tembak menembak! huhu, plg takleh lupe yda ngan tqa joe jadi driver dlm cte 'anakku sazali'. aku tlupe nak buat stereng derang patuh derang bantai gune songkok banin. muahahah. lawak gile ah bile ingat balik! :B ape lagi ek? aaah~banyak lah!

banyak sgt benanye mende yang bes2 time skolah ni. nak crite ngan membe pon tak abes, apetah lagi nak coret kat sini. biar memori tesemat minda sbb minda leh putar2kan balik memori2 tuh cam kite rewind video. keh3. tapi nak simpan memori dalam hati pon bes jugak. dapat rase ape yang belaku bile minda memutarkan adegan2 gembire, lawak, sengal, mengon maupun sedih. huhu..memori oh memori~ :)

No comments: